Jelentős korlátozások lesznek a már most is gyakran túlterhelt szállítási vonalakon a következő években kezdődő közúti és vasúti fejlesztések, felújítások, ami nehéz feladat elé állítja a logisztikai szakmát. Ezért a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a MÁV ezért rendszeres egyeztetésről állapodott meg, hogy a fuvarozók és megbízóik időben értesüljenek a várható korlátozásokról, és felkészülhessenek azokra – írja közleményében a szövetség.
A fuvarozóknak, szállítmányozóknak ugyanis ilyen körülmények között is ki kell kiszolgálniuk a gazdaság növekvő szállítási igényét.
A tervek szerint a következő hat évben mintegy ezeregyszáz kilométernyi gyorsforgalmi utat és csaknem ezerhatszáz kilométernyi vasútvonalat fejlesztenek, több esetben párhuzamosan. A lezárások, terelések nehézséget jelentenek a logisztikában, amely a bruttó hazai termék (GDP) 5 százalékát teszi ki, ráadásul a jelentős ipari fejlesztési hullám – például autó- és akkumulátorgyárak – miatt megugrik az igény a fuvarozásra. A felújítások levezénylése minden eddiginél nagyobb szervezési és koordinációs feladatokat igényel a részvevőktől.
A MÁV és az MLSZKSZ együttműködése azt célozza, hogy e fejlesztések a vasúti és közúti fuvarozásban érdekelt cégeknél és megbízóiknál minél kisebb fennakadásokat és akadályoztatásokat jelentsenek. Az aláírók rendszeresen egyeztetnek majd és folyamatosan tájékoztatják egymást már a fejlesztésekre való felkészülés során is. Így a vasúti pályahálózatot üzemeltető társaságok, illetve a fejlesztések lebonyolítói is tisztában lesznek a fuvarozók, árutulajdonosok igényeivel, míg a logisztikai szakmának időben tudomására jut, hogy hol és milyen akadályokkal kell számolnia. Így lesz idejük felkészülni, átszervezni a logisztikájukat,
Ezzel csökkenthető a bizonytalanság és megelőzhető egy váratlan készlethiány miatti leállás.
„A vasúti infrastruktúra következő évekre tervezett fejlesztése nagyon sokat fog javítani a magyarországi vasúti fuvarozás kiszámíthatóságán. Mivel a vasúti fejlesztésekkel egy időben a közúti gyorsforgalmi hálózaton is jelentős munkálatok lesznek, a közúti és vasúti személyszállítás, árufuvarozás igényeinek összehangolását kiemelt fontossággal kell kezelni” – idézi a közlemény Pafféri Zoltánt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.
Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke kiemelte, hogy a hazai iparfejlesztési hullám a közlekedési infrastruktúra jelentős fejlesztését igényli. A már megkezdett és a várható beruházások nagy előrelépést jelentenek a logisztika szakma számára, de a kivitelezés idején még nehezebb helyzetbe hozzák a fuvarozókat.
A 2030-ig megcélzott fejlesztések közé tartozik
A gyorsforgalmi utakon folytatódnak az elmúlt években kezdett szintre hozó felújítások, valamint az M1-es, az M7-es és az M3-as autópálya bővítése is több más beruházás mellett. A fontosabb hazai és a környező országokat érintő közlekedésfejlesztési projektekről és hatásukról szól a Kelet-Európai Intermodális Konferencia is, amelyet október 18-án, Budapesten tart az MLSZKSZ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.